Zgodnie z polityką plików cookies, wykorzystujemy je do poprawnego działania strony internetowej oraz ulepszania jej funkcjonalności. Istnieje możliwość zablokowania lub usunięcia już zainstalowanych plików cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej, jednak może to spowodować ograniczenia niektórych funkcjonalności strony.

3 kroki do skutecznej sprzedaży B2B

Sprzedaż klientom B2B jest wymagająca, ponieważ kupujący klienci biznesowi wolą samodzielnie pozyskiwać informacje na temat potrzebnej usługi lub produktu i wybierać najlepsze dla siebie oferty bez presji ze strony sprzedawcy. Sztuką w pozyskiwaniu klienta B2B jest rozumienie tej tendencji i wykorzystanie jej minusów. Ogrom informacji dostępnych w sieci, konieczność trudnej selekcji wartościowych danych od nic nie wnoszących treści to zdecydowany minus samodzielnego poszukiwania właściwych rozwiązań, co w przypadku klientów biznesowych dodatkowo zabiera im cenny czas. Należy więc się zastanowić, jak można pomóc klientom B2B w dotarciu do konkretnej oferty i podjęciu korzystnej, przemyślanej decyzji o transakcji szanując jego przestrzeń i czas, nie wywierając nacisku, ale też reagując skutecznie, we właściwym czasie na potrzeby klienta. Brzmi zawile albo zbyt ogólnie? Przejdźmy więc do konkretów.

Sprzedaż B2B stanowi wyzwanie, bo polega na pozyskiwaniu klientów biznesowych, czyli...zajętych i wymagających, a więc wiedzących, czego chcą lub przynajmniej znających swoje potrzeby. Dlatego oferta dla nich musi być konkretna i profesjonalna. Oferta, czyli usługa lub produkt wraz z obsługą klienta oraz wszelkimi interakcjami z naszą firmą, w jakie wchodzi potencjalny klient. Z naciskiem na marketing i rozmowy ze sprzedawcą. Dlatego jedną z pierwszych i najważniejszych metod jest szkolenie swoich sprzedawców, coaching zespołu oraz konsultacje i korzystanie z usług profesjonalnych firm zajmujących się kampaniami marketingowymi dla obszaru B2B.

 


1. Profesjonalny zespół i profesjonalny marketing.

To, że dzisiejsi kupujący wolą samodzielnie szukać informacji w internecie, nie oznacza, że nie mogą wchodzić z tobą w interakcję w trakcie tego procesu. Przecież łatwość odnajdywania informacji, nie zawsze oznacza, że pozyskane dane są wystarczające i właściwe. Klienci biznesowi to ludzie, którzy cenią swój czas i oczekują wyczerpującej wiedzy, gwarancji, dobrej oferty i doskonałej obsługi. Umiejętnie wykorzystaj więc możliwości sprzedaży, aby potencjalni klienci mogli podejmować lepsze decyzje zakupowe. Pamiętaj, że kupujący B2B polegają na treści, która poprowadzi ich przez proces zakupu i oferuje wiedzę niezbędną do podjęcia świadomej decyzji. Dlatego zainwestuj w długoterminowe działania marketingowe: networking, social media marketing, content marketing i e-mail marketing, co pozwoli ci budować pozycję eksperta w branży.

Nie zapominaj i nie zaniedbuj swoich pracowników odpowiedzialnych za kontakt z klientem, zarówno w podstawowej obsłudze klienta, jak i w dziale sprzedaży. Rynek szybko się zmienia, a przekonanie rozmówcy do poświęcenia kilku minut na rozmowę o produkcie wymaga doskonałych umiejętności marketingowych i psychologicznych. Zainwestuj więc w szkolenia i coaching z tematyki telemarketingu, komunikacji interpersonalnej itp. Jeżeli nie posiadasz zespołu od sprzedaży zapoznaj się z przydatnymi artykułami na naszej stronie, aby poznać przydatne wskazówki dotyczące pozyskiwania klientów. Możesz także skorzystać z zewnętrznej firmy, w celu konsultacji i realizacji kampanii marketingowych.

 

2. Content, którego szuka klient.

Klienci B2B z reguły znają swoje potrzeby i kierując się nimi poszukują rozwiązań: dostawcy, usługodawcy, produktu. Pomóż im znaleźć szybką i prostą drogę do twojej strony internetowej. Zrobisz to udostępniając unikalną, bogatą bibliotekę treści zawierającą wszystkie zasoby, które odpowiadają na najczęściej zadawane pytania docelowych czytelników i klientów na różnych etapach ich podróży zakupowej. Opracuj lub zleć przygotowanie poradników dotyczących problemów, jakie rozwiązuje twoja oferta, dzieląc je na najbardziej podstawowe i ogólne, oraz te zaawansowane. Pamiętaj o stosowaniu trafnych fraz kluczowych, co ułatwi algorytmom wyszukiwarek pozycjonowanie twoich treści na wysokich pozycjach.

 

3. Research i badania rynkowe.

Zdobądź wiedzę na temat poziomu świadomości potencjalnych klientów o twojej branży. Jak zaawansowane mają potrzeby? Czy korzystali z podobnych do twoich rozwiązań? W jakich obecnych wyzwaniach odbiorców może pomóc twój produkt lub usługa? Wykorzystuj wyniki w swoich publikacjach, poradnikach i skryptach rozmów. Pozyskane informacje ułatwią zatrzymanie uwagi odbiorcy. Pamiętaj, że badanie potrzeb i oczekiwań klientów to bezcenna wiedza, która pomoże zwiększyć sprzedaż, wzmocnić relacje z klientem, rozwinąć komunikację marketingową, znaleźć pomysły dotyczące wartości dodanej twojej usługi oraz wprowadzić ulepszenia do całej oferty.