Zgodnie z polityką plików cookies, wykorzystujemy je do poprawnego działania strony internetowej oraz ulepszania jej funkcjonalności. Istnieje możliwość zablokowania lub usunięcia już zainstalowanych plików cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej, jednak może to spowodować ograniczenia niektórych funkcjonalności strony.

5 wskazówek marketingowych jak przejść z prokrascynacji do produktywności.

Prezesi największych firm świata są prezentowani jako prokrastynatorzy. W tym artykule znajdziesz odpowiedź jak przejść z prokrascynacji do produktywności.

 


W obecnych czasach, marketing tradycyjny obejmujący skuteczne reklamy jest bardzo cenny. Nadal ważna, dla każdej firmy, jest dostępność rozprowadzania drukowanych reklam czy też ulotek. Istotnym elementem jest też wybór właściwego kanału marketingowego - cyfrowego czy też tradycyjnego, dzięki któremu możesz znaleźć swoją drogę dotarcia do klientów.

Poniżej przedstawimy listę strategii, które ułatwią Ci przeprowadzenie kampanii marketingowych w Twojej firmie.

1. Dotarcie do konsumentów z odpowiednim produktem.

Zawsze zwracaj uwagę na treści, które są przekazywane nabywcom docelowym. Choć docieranie do nich z odpowiednim produktem czy usługą może wydawać się trudne, warto postępować w zgodzie w określonymi zasadami.

Przede wszystkim, określ swoich klientów docelowych to znaczy określ rynek docelowy. To okaże się pomocne przy pozyskiwaniu potencjalnych klientów.

Analizowanie tego, jak możesz spowodować, że klienci będą chcieli zakupić Twój produkt czy usługę to coś innego. To dzięki złączeniu tradycyjnych i nowych strategii marketingowych możesz zwiększyć znaczenie Twojej marki w stosunku do konkurencji.

Zidentyfikowanie grupy klientów o podobnych preferencjach jest konieczne. Dzięki temu dowiesz się w jaki sposób rozwiązać problem danej grupy lub uzupełnić luki np. produktowe.

Sposób ten pomaga unikać dalszych wad, ale także w zapewnieniu lepszej komunikacji. Wypełnienie luk pomiędzy nabywcą a marką może odbywać się przez następujące sposoby komunikacji: wideo, SMS, e-mail itp.

 

2. Automatyzacja poczty e-mail

Co zrobić aby przenieść kampanie marketingowe na wyższy poziom? Większość firm stosuje automatyzację poczty e-mail bądź emailmarketing, dzięki czemu mogą opracować standardy marketingowe o wysokiej pozycji. Zautomatyzowanie poczty pomaga wypełnić lukę powstałą pomiędzy wiadomościami transakcyjnymi, a mailami marketingowymi, dodatkowo pozwala zaoszczędzić Twój czas.

Przepływ poczty e-mail oparty na wyzwalaczach pomaga zaoszczędzić czas, ponieważ już nie musisz wysyłać ręcznie wiadomości do swoich klientów czy też nowych nabywców. Dzięki temu stajesz też na wysokości zadania i docierasz do klientów z ich potrzebami.

Zastosowanie odpowiedniej strategii marketingu mailowego zaskutkuje większą retencją klientów, a jednocześnie zbuduje ich lojalność. Lojalność wobec firmy może okazać się pomocna w znalezieniu możliwości, które w przyszłości wygenerują sprzedaż. Lepsza reakcja na możliwości jest jak pomocna dłoń.

Włączając kampanie mailingowe bądź czuły na zmiany, dzięki temu będziesz mógł odpowiadać na pytania klientów, zanim ten zdecyduje się prosić o pomoc. Zwiększenie wydajności kampanii mailowych poprawi Twoje wyniki marketingowe.

 

3. Uwzględnienie kampanii marketingu bezpośredniego

Niezawodnym sposobem na zdobycie uwagi nabywców jest korzystanie z publikacji drukowanych. Pamiętaj aby treści prezentowane przez te publikacje były zawsze wysokiej jakości, rzetelne, ale przede wszystkim takie, które zapewnią pozytywne postrzeganie Twojej marki. Badania dowodzą, że większość ankietowanych twierdzi, że listy wysyłane tradycyjnie są bardziej spersonalizowane niż te dostarczane im kanałami online.

Era cyfrowa w znacznym stopniu powstrzymuje ludzką uwagę. Czytelnicy drukowanych treści zazwyczaj skupiają się tylko na nich, czyli czytają gazetę czy czasopismo, a to sprawi, że będę w dużej mierze zainteresowani Twoją marką.

Reklamy w prasie oferują większą elastyczność jeśli chodzi o wynoszenie kampanii marketingowych na wyższy poziom. Uwagę docelowych nabywców możesz przyciągnąć włączając media drukowane do Twojej kampanii. Po określeniu budżetu możesz zainteresować potencjalnych klientów poprzez umieszczenie w nich reklamy np. na ćwierć czy pół strony.

 

4. Bądź dostępny dla klientów

Zawsze przyjmuj silną strategię omnichannel, która pozwala na utrzymanie do około 89% klientów. Strategie omnichannel zagłębiają Cię w zrozumienie cyklu życia konsumentów i dają sposoby na zaangażowanie Cię w podróż nabywającego. Klienci zazwyczaj kontaktują się z Tobą, gdy widzą, że zaczynasz budować kanał zaangażowania.

Ważne podmioty należące do strategii omnichannel to przede wszystkim aplikacje pozwalające na przesyłanie wiadomości w mediach społecznościowych, centra obsługi klienta, fora, czy też sklepy stacjonarne. Po ich stworzeniu musisz pamiętać, że Twoim zobowiązaniem jest, aby być tam dla klientów.

Aby zwiększyć zaangażowanie, zawsze identyfikuj klientów, którzy domagają się kontaktu. Odpowiadaj na ich wiadomości na czas. Twoje zaangażowanie może sprzyjać długofalowemu wsparciu kompanii marketingowej.

Warto pamiętać, że automatyczne rozmowy nie przynoszą takich korzyści jak rozmowy z konsultantem obsługi klienta. Badania pokazują, że aż 67% nabywców odkłada słuchawkę, ponieważ są zbyt sfrustrowani czekając na połączenie z przedstawicielem infolinii.

Aby nie dopuścić do takiej sytuacji, zapewnij całodobowe wsparcie. Pamiętaj, aby w tym procesie nie nadużywać chatbotów, ponieważ może to znacznie obniżyć jakość wsparcia.

Najlepiej znaleźć dla siebie optymalny sposób na zarządzanie klientami.

 

5. Budowanie lojalności konsumentów

Badania dowodzą, że stali konsumenci wydają zwykle o ok. 67% więcej w zestawieniu z nowymi klientami, dlatego warto pomyśleć jak ze zwykłego klienta stworzyć lojalnego klienta.

Zapewnienie dodatkowych korzyści może pomóc w zatrzymaniu klientów i zwiększyć ich przywiązanie do marki.

Zbudowanie efektywnego zaangażowania jest konieczne do zwrócenia uwagi klientów. Poprzez wyjątkowe wrażenie, które wynosi po zakupach klient możemy zyskać jego lojalność, ale także zobaczyć jego rozwój.

Należy pamiętać aby zawsze brać pod uwagę opinię klientów, ponieważ mogą one zapewnić długofalowy rozwój marki. Opinie są informacjami zwrotnymi dla Twojej firmy np. w zakresie obsługi klient. Dzięki nim możesz dowiedzieć się, które z obszarów Twojej strategii potrzebuje poprawy.

Podsumowanie:

Marketing bezpośredni został niejako wyparty przez marketing cyfrowy, jednak firmy nadal starają się je łączyć aby otrzymywać korzyści z tym związane. Korzystając z automatyzacji marketingu dostajesz możliwość łączenia się z klientami poprzez różne kanały komunikacji. Pamiętaj, aby zwracać uwagę na budowanie relacji z klientami, ale także budowanie swojej marki w taki sposób, aby klient chciał do Ciebie wracać.