Zgodnie z polityką plików cookies, wykorzystujemy je do poprawnego działania strony internetowej oraz ulepszania jej funkcjonalności. Istnieje możliwość zablokowania lub usunięcia już zainstalowanych plików cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej, jednak może to spowodować ograniczenia niektórych funkcjonalności strony.

5 zadziwiających statystyk B2B lead generation

Z roku na rok coraz większą rolę odgrywa lead generation. Pozyskiwanie leadów wpływa na wyniki finansowe firm, dlatego coraz więcej przedsiębiorstw intensyfikuje swoje działania marketingowe w kierunku generowania leadów. Firmy dwoją się i troją, żeby działania podejmowane w ramach lead generation były skuteczne. Tymczasem statystyki mogą być mimo wszystko zaskakujące...

 


Czym jest lead generation?

Lead generation to po prostu generowanie leadów. To najważniejszy cel współczesnego marketingu. Generowanie leadów to proces pozyskiwania danych kontaktowych potencjalnych klientów firmy, a także informacji na ich temat. Wśród tych informacji można wymienić przede wszystkim preferencje zakupowe potencjalnych klientów, ich zainteresowania oraz dane demograficzne. Informacje te pozyskiwane są poprzez wzbudzenie u potencjalnych klientów zainteresowania produktem lub usługą firmy.

 

Statystyki lead generation

Dla firm i marketingu niezwykle ważne są statystyki. W ostatnich latach statystyki dotyczące generowania leadów były niezwykle zaskakujące. Poniżej przedstawiamy 5 statystyk B2B lead generation, które w dalszym ciągu zadziwiają. Ciebie również mogą zaskoczyć!

 

  1. Okazuje się, iż outsourcingowe generowanie leadów jest aż o 43% bardziej skuteczne niż wewnętrzne generowanie leadów. Też jesteś zaskoczony, zgadza się? Lead generation jest niezwykle skomplikowanym procesem i trudnym zadaniem dla marketingowca. Prowadzenie tych działań we własnym zakresie może przynieść słabe efekty lub wręcz odwrotny skutek jeśli za generowanie leadów odpowiedzialna jest niewłaściwa osoba. Do generowania leadów konieczna jest odpowiednia wiedza, doświadczenie i znajomość zasad stosowanych w marketingu. Dlatego warto powierzyć generowanie leadów specjalistom z branży poprzez wykorzystanie outsourcingu.

 

  1. Cold calling posiadają aż o 46% wyższy wskaźnik efektywności w połowie tygodnia niż w poniedziałki. Wynika z tego, że chyba jednak nikt nie lubi poniedziałków... Wpływ na niską efektywność połączeń w poniedziałki ma związek przede wszystkim z tym, że po weekendzie pracownicy mają zazwyczaj najwięcej pracy. Szczególnie problematyczne dla pracowników są poniedziałkowe poranki. Dlatego lepiej sobie odpuścić zimne telefony w tym terminie i odpuścić poniedziałkowe poranki z cold calling. Wskazane jest natomiast wykonywanie zimnych telefonów w środy. Posiadają one zdecydowanie wyższy wskaźnik skuteczności.

 

  1. Aż 61% osób z branży marketingowej uważa, że największym wyzwaniem w ich codziennej pracy jest generowanie ruchu oraz lead generation. Jest to zaskakujące o tyle, że przecież działania podejmowane w ramach współczesnych kampanii marketingowych koncentrują się przede wszystkim na generowaniu leadów. Osoby z branży twierdzą, że generowanie ruchu na stronie WWW oraz lead generation wymagają od nich wielu działań i korzystania z dostępnych narzędzi. Uzyskanie przewagi nad konkurencją jest dla nich trudne, ponieważ wszyscy w branży korzystają z tych samych narzędzi stosowanych w marketingu online.

 

  1. Kolejną ciekawostką jest fakt, iż prawie połowa firm, a dokładnie 42% przedsiębiorstw jest zdania, że e-mail marketing należy do najbardziej skutecznych kanałów wykorzystywanych w generowaniu leadów. Za skutecznością idzie popularność. Dlatego powinieneś wykazać się kreatywnością podczas kampanii marketingowych. Daj się wyróżnić w tłumie e-maili!

 

  1. Pielęgnowanie relacji z potencjalnymi klientami firmy dzięki wykorzystaniu poczty e-mailowej może aż 10-krotnie poprawić współczynnik odpowiedzi w stosunku do samodzielnej wiadomości. Aby osiągnąć zamierzony skutek konieczne jest wysyłanie spersonalizowanych wiadomości.