Zgodnie z polityką plików cookies, wykorzystujemy je do poprawnego działania strony internetowej oraz ulepszania jej funkcjonalności. Istnieje możliwość zablokowania lub usunięcia już zainstalowanych plików cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej, jednak może to spowodować ograniczenia niektórych funkcjonalności strony.

Jak i kiedy warto podjąć działania marketingowe?

Remarketing to forma marketingu cyfrowego, która polega na podążaniu reklamy za osobami w przeszłości wykazującymi zainteresowania firmą lub marką np. poprzez przeglądanie strony sklepu. Oznacza to, że reklama wyświetla się tym użytkownikom, którzy odwiedzili już daną stronę, ale nie dokonali transakcji. Zastanówmy się, kiedy warto wdrażać działania remarketingowe?

 


Jak dokładnie działa remarketing?

Najczęściej listę osób, do których można kierować kampanie remarketingowe, buduje się poprzez wprowadzenie do kodu strony określonych ustawień. Wówczas potencjalny klient odwiedzający witrynę, zostaje oznaczony specjalnym plikiem cookie. Możesz dowiedzieć się, ile czasu użytkownik spędził na stronie, jakie przeglądał produkty itd. Pliki cookie mają za zadanie śledzić ruch użytkownika i wysyłać za nim reklamę na inne strony, które odwiedza. Tak, to dlatego mogą „prześladować” nas produkty, które oglądaliśmy w sklepie X, podczas korzystania z wyszukiwarki Google czy oglądania YouTube. 

Według danych zebranych w ubiegłym roku przez HubSpot.com szacuje się, że 96% odwiedzających witrynę, szczególnie po raz pierwszy, nie jest w pełni gotowych na dokonanie zakupu, a 98% użytkowników opuszcza witrynę bez dokonania transakcji. Dlatego właśnie reklamy przypominające użytkownikom produkty, które ich wcześniej zainteresowały, cieszą się popularnością wśród marketerów i przynoszą efekty.

 

Czy jest różnica między retargetingiem a remarketingiem?

Remarketing i retargeting to terminy używane zamiennie, ponieważ w rzeczywistości ich cel jest zbliżony, tylko metody działania inne. Działania remarketingowe polegają na wykorzystywaniu danych zebranych przez tzw. cookies i kierowaniu reklam do potencjalnych klientów, którzy wykazali zainteresowanie marką. Możesz wykorzystać do kampanii np. Google Ads lub Facebook Ads oraz inne platformy reklamowe. W przypadku retargetingu na podstawie zebranych danych personalizujemy kampanie, a kanałem komunikacji z potencjalnym klientem jest e-mail

Najbardziej skutecznym, powtórnym kierowaniem kampanii jest połączenie tych obu, tak bliskich sobie metod. 

 

Kiedy powinienem korzystać z remarketingu?

Na to pytanie niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Niektórzy opowiadają się za taktyką nieustannego prowadzenia kampanii remarketingowej dla wszystkich użytkowników, którzy odwiedzili stronę, ale nie dokonali konwersji, czyli nie zdecydowali się na złożenie zamówienia, nie wypełnili formularza kontaktowego itp. Inni decydują się na bardziej zaawansowane i spersonalizowane podejście, projektując kampanie marketingowe w oparciu o wytyczone cele i ustalone kryteria, w tym wybrane kanały komunikacji. Na przykład firma może chcieć prowadzić kampanie remarketingowe tylko dla użytkowników, którzy trafiają na wybrane strony z konkretnymi produktami, lub wyłącznie dla tych, którzy odwiedzają witrynę o określonej porze dnia lub roku.

W działaniach marketingowych bardzo ważny jest czas, treść i ilość komunikatów. Nikt nie ma na celu wzbudzenia irytacji potencjalnych klientów, wyświetlając im zbyt wiele reklam, lub wysyłając zbyt wiele e-maili. Wśród statystyk dotyczących powodów, dla których użytkownicy rezygnują z subskrypcji, najczęściej wskazywana jest zbyt duża ilość wiadomości, odbierana jako nachalność i traktowana jak spam.

Przemyśl strategię i zaplanuj kampanię remarketingową, jeżeli zauważysz, że ruch na stronie i wizyty unikalnych użytkowników, nie jest współmierny do konwersji.

Świetne strategie marketingowe pomagają dotrzeć do docelowych odbiorców i zwiększyć bazę klientów. Remarketing to rozwiązanie pozwalające dotrzeć do docelowych odbiorców, zwiększyć współczynniki konwersji i poprawić wyniki finansowe, a połączenie działań remarketingowych z wykorzystaniem kampanii email marketingowej pomoże w osiągnięciu satysfakcjonujących wyników sprzedażowych.