Zgodnie z polityką plików cookies, wykorzystujemy je do poprawnego działania strony internetowej oraz ulepszania jej funkcjonalności. Istnieje możliwość zablokowania lub usunięcia już zainstalowanych plików cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej, jednak może to spowodować ograniczenia niektórych funkcjonalności strony.

Jak skutecznie generować leady w B2B?

Niektóre kanały będą bardziej skuteczne w przypadku klientów indywidualnych, jak np. blogi, Social Media czy email marketing. Inne, jak np. telemarketing, czy targi branżowe, lepiej sprawdzą się w przypadku klientów biznesowych.

Doświadczona agencja marketingowa pomoże ustalić nam, czym się charakteryzuje grupa docelowa dla naszego produktu, a także dobierze odpowiednie miejsca i metody pozyskiwania leadów.

Niektóre kanały będą bardziej skuteczne w przypadku klientów indywidualnych, jak np. blogi, Social Media czy email marketing. Inne, jak np. telemarketing, czy targi branżowe, lepiej sprawdzą się w przypadku klientów biznesowych.

Doświadczona agencja marketingowa pomoże ustalić nam, czym się charakteryzuje grupa docelowa dla naszego produktu, a także dobierze odpowiednie miejsca i metody pozyskiwania leadów.

1. Email Marketing

Wiele razy przepowiadano śmierć marketingu online, a on wciąż pozostaje jedną z najskuteczniejszych metod generowania leadów. Jednak nasze skrzynki są dziś zasypane ofertami, a do tego każdy posiada filtr antyspamowy. Warto poświęcić czas, na zaprojektowanie emaila, aby był otwierany, czytany i klikany w odpowiednim miejscu. Dobrze przygotować kilka wersji dla tej samej grupy odbiorców. Zdarza się, że klient nawet jeśli zainteresowany naszą usługą czy produktem, z różnych powodów, a najczęściej braku czasu, nie zdecyduje się od razu przejść na Landing Page. W takiej sytuacji wysyłanych jest kilka wiadomości, zgodnie z przyjętymi scenariuszami reakcji.

Obecnie pojawia się coraz więcej gotowych rozwiązań do projektowania emaili, jak i automatyzowaniu ich wysyłki. Automatyzacja dotyczy także personalizacji wiadomości w stosunku do grup (różne wersje emaili), jak i osób (stosowanie odpowiednich zwrotów grzecznościowych, nazw stanowisk i imion).Narzędzia do automatyzacji można podłączać bezpośrednio do systemów CRM. Cały proces jest dla nas wygodniejszy, a do tego nad wszystkim mamy kontrolę i możemy analizować wyniki naszych działań.

2. Szeroko pojęty Content Marketing

Content Marketing, czyli treść, która generuje sprzedaż. A w zasadzie ruch na naszych blogach, stronach firmowych i od dobrze przemyślanej strategii marketingowej zależy, czy ten ruch przekładamy na sprzedaż czy nie. Pod tym pojęciem rozumiemy posty na blogu, artykuły, ale też infografiki, treści wideo i audio (podcasty), tutoriale, webinary, FAQ, poradniki, zdjęcia, wpisy w Social Mediach, newslettery, prezentacje, e-booki, raporty i in.

Najczęściej spotykamy się z wpisami w Social Media, blogami i artykułami na stronie firmowej, newsletterami. Czy generują największy ruch? A może zainteresować się mniej popularnymi formami treści, jak wideo czy infografika?

3. SEO Marketing

Jeśli nie wyskakujesz na pierwszej stronie wyników, to nie istniejesz. Walka o wyniki jest, dzięki zmieniającej się strategii Google, coraz bardziej zażarta. Dziś bez zadbania o SEO, czyli Search Engine Optimization, reszta twoich wysiłków pójdzie na marne. Zadbaj o maksymalne wykorzystanie wyników wyszukiwań. Meta Opis powinien zawierać odpowiednie słowa kluczowe oraz Call to Action.

4. Social Media

Przez wielu Social Media uznawane są za najgorzej generujący leady B2B kanał. Z drugiej strony, to właśnie w Social Media wiele firm oddaje pole bez walki. Rzadko kiedy strony firmowe są prowadzone tam w atrakcyjny i angażujący sposób. Podobnie z przemyślanymi i dostosowanymi do specyfiki Social Media kampaniami. Social Media pozwalają dotrzeć w łatwy sposób do dużego grona odbiorców, oraz coraz lepiej określać naszą grupę docelową. Z drugiej jednak strony, ta łatwość w wygenerowaniu kampanii często przekłada się na dość przewidywalne i mało skuteczne wykorzystywanie Social Mediów.

5. Kanały łączone

Najbardziej spektakularne kampanie wykorzystywały w mądry sposób kilka różnych kanałów, jak: email marketing, landing page, reklamy display i treści w Social Media. Działanie w kilku kanałach i eksperymentowanie pozwoli zorientować się, co działa najlepiej, a w co nie opłaca się inwestować siły i środków. Warto robić to z głową, czyli systematycznie, kontrolując, jak nasze treści przekładają się na konwersję. Jeśli okazują się być nieskuteczne, modyfikować treść lub próbować kolejnego kanału.

Wybranie odpowiedniego kanału musi iść w parze z przygotowaniem skutecznej Landing Page, czyli stronie dedykowanej do pozyskiwania leadów.

<h2>Optymalna Landing Page to absolutna podstawa</h2>

Kluczowe w całym procesie jest przygotowanie tzw. Landing Page, oraz formularzy, które będą się na nich znajdować. Im większa konwersja Landing Page, tym niższe koszty kampanii w przeliczeniu na jeden lead, i tym więcej zainteresowanych, którzy mogą ostatecznie nabyć polecaną usługę czy produkt.

Opracowanie idealnego, czyli skutecznego Landing Page wymaga czasu i umiejętności. Warto od razu przygotować co najmniej dwie wersje do testów A/B i przetestować je pod kątem konwersji. Warto zróżnicować swój przekaz dostowując go do różnych segmentów klientów i przygotować kilka wersji dla każdego z nich.

Niestety, przygotowanie skutecznego LP to nie taka prosta sprawa i wymaga podjęcia szeregu decyzji:

-która treść będzie najskuteczniejsza,

-gdzie umieścić nasz przycisk Call to Action i jaką treść na nim zawrzec,

-jak maksymalnie uprościć formularz, a więc jakie informacje będą dla nas niezbędne,

-jak zaprojektować layout strony, aby uzyskać najwyższą konwersję,

-czy umieścić na stronie Chatbota ? Jaki komunikat będzie zachęcał do skorzystania z niego a jaki zniechęcał?

Właściwie przygotowana LP zawiera w sobie całą filozofię komunikacji marki. Nawet, jeśli zawiera niewiele tekstu, musi być on precyzyjnie przygotowany tak, aby skutecznie zainteresować ofertą i uzyskać zgodę na dalszy kontakt handlowy, ale też żeby świadomie kreować wizerunek marki.

Wydaje się, że obecnie nie wystarczy już generować atrakcyjnej treści, aby zapewnić sobie ruch i generować spośród nich leady dla naszych kampanii sprzedażowych. Liczy się też wiedza o grafice, z zakresu User Experience, a nawet psychologii kognitywnej, dlatego warto skorzystać z usług doświadczonej agencji marketingowej.