Zgodnie z polityką plików cookies, wykorzystujemy je do poprawnego działania strony internetowej oraz ulepszania jej funkcjonalności. Istnieje możliwość zablokowania lub usunięcia już zainstalowanych plików cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej, jednak może to spowodować ograniczenia niektórych funkcjonalności strony.

3 błędy popełniane w procesie generowania leadów

Firmy nastawione są na generowanie leadów. Tymczasem wiele małych firm popełnia ciągle te same błędy w całym procesie. Poniżej przedstawiamy 3 najczęściej popełniane błędy przez małe firmy oraz porady jak ich uniknąć

 


Czym są leady

Leady to podmioty, które są zainteresowane usługami lub produktami znajdującymi się w ofercie danej firmy. Można zatem przyjąć, że leady to jednostki, które można zakwalifikować jako potencjalnych klientów firmy. Leady dzieli się przede wszystkim na zimne leady, czyli cold leads, ciepłe leady, które zwane są warm leads oraz hot leads, czyli gorące leady. Cold leads nie przejawiają zainteresowania produktami lub usługami firmy. Warm leads to z kolei grupa potencjalnych klientów, którzy są wstępnie zainteresowani produktami lub usługami firmy, ale na dany moment nie chcą podejmować decyzji zakupowych. Natomiast gorace leady są najbardziej pożądane przez firmy. Są to jednostki, które są zainteresowane nabyciem produktów lub skorzystaniem z usług firmy w rozsądnym przedziale czasowym.

 

Generowanie leadów- co to takiego i na czym polega

Generowanie leadów to nic innego jak pozyskiwanie potencjalnych klientów. Opiera się na podejmowaniu przez firmę działań, w wyniku których pozyska ona jak największą liczbę klientów oraz uzyska przewagę konkurencyjną w branży. Celem generowania leadów jest spowodowanie u potencjalnych klientów chęci podjęcia decyzji zakupowych i skorzystania z usług lub zakupu produktów firmy. Generowanie leadów wiąże się z koniecznością zidentyfikowania potencjalnych klientów, a w dalszej kolejności do zakwalifikowania woli zakupu przez nich produktów lub usług przed nawiązaniem z nimi kontaktu.

 

Generowanie leadów nie jest proste

Generowanie leadów nie jest łatwym zadaniem, dlatego małe firmy często popełniają kilka błędów, wśród których wymienić można:

  • złe określenie leada i nieznajomość potencjalnych klientów
  • posiadanie zbyt ogólnej strategii pozyskiwania potencjalnych klientów
  • problem z automatyzacją marketingu

 

Błąd 1: złe określenie leada i nieznajomość potencjalnych klientów

Aby lepiej poznać potencjalnych klientów wystarczy z nimi porozmawiać lub uzyskać dzięki nim pożądane informacje. Możesz w tym celu wybrać 5 najlepszych klientów firmy oraz 5 potencjalnych klientów, którzy zrezygnowali z zakupów. Następnie zanotuj podobne cechy profili, w tym m.in. wiek, średni budżet, podobieństwa, zainteresowania. Pamiętaj! Tyle samo informacji uzyskasz od klienta, który kupił produkt, jak i od klienta, który zrezygnował z zakupów.

 

Błąd 2: posiadanie zbyt ogólnej strategii pozyskiwania potencjalnych klientów

Zbyt ogólna strategia pozyskiwania potencjalnych stanowi duży problem w procesie generowania leadów. Sugerowanie się strategiami przyjętymi w innych przedsiębiorstwach nie jest dobrym rozwiązaniem. Twoja firma jest wyjątkowa i zasługuje na wyjątkową strategię. Wynika to z faktu, iż nie ma jednej skutecznej strategii przyjętej dla każdej firmy.

 

Błąd 3: problem z automatyzacją marketingu

Marketing automation stanowi doskonałe wsparcie w generowaniu leadów. Musi być jednak dopasowany do zadań i ich relacji z leadami, zgodnie z ich profilami lub ich zachowaniem.