Zgodnie z polityką plików cookies, wykorzystujemy je do poprawnego działania strony internetowej oraz ulepszania jej funkcjonalności. Istnieje możliwość zablokowania lub usunięcia już zainstalowanych plików cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej, jednak może to spowodować ograniczenia niektórych funkcjonalności strony.

Wakacje 2022 a generowanie leadów B2B

Generowanie leadów B2B w wakacje jest problematyczne dla wielu przedsiębiorstw. Wynika to przede wszystkim ze spadku zainteresowania usługami i produktami ze strony nabywców. Niektóre firmy przeżywają nawet tzw. martwy sezon. Tymczasem możesz go wykorzystać na inne działania mające wpływ na lead generation. W jaki sposób? Więcej o tym w naszym dzisiejszym artykule.

 


Generowanie leadów

Generowanie leadów, czyli pozyskiwanie leadów, zwane również lead generation opiera się na planowaniu, przygotowaniu, wdrożeniu, a następnie monitorowaniu i usprawnianiu strategii marketingowych, dzięki którym firma odnotowuje:

  • wzrost zainteresowania marką,
  • większą świadomość odbiorców na temat istnienia marki,
  • wzrost sprzedaży,
  • zwiększone wpływy finansowe.

Oczywiście generowanie leadów jest złożone, obejmuje szereg działań i dla niedoświadczonej osoby – zarówno przedsiębiorcy, jak i marketera, przygotowanie skutecznej kampanii może być zbyt trudne. W takiej sytuacji warto outsourcingować usługi lead generation i skorzystać z pomocy doświadczonych firm zajmujących się generowaniem leadów. W praktyce, taka opcja może okazać się nie tylko skuteczniejsza, ale również bardziej korzystna finansowo.

 

Narzędzie do generowania leadów

Oczywiście w generowaniu leadów wykorzystywane są różnorakie narzędzia, dzięki którym masz możliwość zaplanowania skutecznej kampanii. Jakie są najskuteczniejsze narzędzia do generowania leadów, które z powodzeniem sprawdzają się w 2022 r.? Przede wszystkim:

  • Bouncer – narzędzie, które umożliwia weryfikację adresów e – mail,
  • DM Sales Refer Score – skuteczne narzędzie, dzięki którego sprawdzić jakość pozyskiwanych leadów B2B,
  • Livewebinar – genialne narzędzie wykorzystywane przez firmy do przeprowadzania webinarów itp.,
  • MailerLite – proste narzędzie służące do automatyzacji wiadomości e-mailowych,
  • Waalaxy, czyli narzędzie wykorzystywane do automatyzacji części działań organicznych w systemie serwisu społecznościowego LinkedIn,
  • Woodpecker, fantastyczne narzędzie wykorzystywane do automatyzacji wiadomości follow-up w cold e-mailingu.

 

Generowanie leadów a wakacje

Na generowanie leadów wpływ ma nie tylko umiejętność zaplanowania skutecznej kampanii, ale również sytuacje na rynku, wydarzenia ze świata, jak np. pandemia. Inną kwestią pozostaje zmienność zainteresowania klientów ofertą przedsiębiorstwa o różnych porach roku. Wiele firm w okresie wakacyjnym przewiduje urlopy pracownicze. Sami odnotowują mniejsze zyski, więc niezbyt chętnie korzystają z usług innych firm. Zwłaszcza tych kosztownych.

 

Jak wykorzystać wakacje 2022 w generowaniu leadów?

Mimo wszystko, czas wakacyjny warto wykorzystać na skuteczne kampanie marketingowe skierowane do odpowiednich leadów oraz usprawnienie strategii pozyskiwania leadów. Stwórz na nowo personę. Zadbaj o identyfikację wizualną – może wymaga odświeżenia. Warto sprawdzić, czy Twój content jest odpowiedni. Sprawdź skuteczność dotychczas podejmowanych działań. Co zatem warto robić? Sprawdzać, ulepszać, odświeżać. Nie zapominając przy tym jednak o działaniach w sieci mających na celu generowanie leadów.