Sprawdzone sposoby na zwiększenie liczby generowanych leadów
Działania firm koncentrują się wokół leadów sprzedażowych. Generowanie leadów B2B nigdy nie było prostsze. Poniżej przedstawiamy Ci kilka najlepszych sposobów, dzięki którym z powodzeniem zwiększysz liczbę generowanych leadów.
Czym są i dlaczego są dla Ciebie ważne leady sprzedażowe?
Leady sprzedażowe B2B to leady kwalifikowane, do których Twój dział sprzedaży może dotrzeć i nakłonić potencjalnych klientów do podjęcia decyzji zakupowej. Faktem jest, że generowanie leadów, które przekształcą się w klientów firmy jest trudne i wymaga podjęcia przez nią odpowiednich działań i strategii. Niemniej jednak, jeśli podejdziesz do tego we właściwy sposób, osiągniesz przewagę konkurencyjną i wysokie wpływy finansowe. Jeśli nie wiesz, które strategie są odpowiednie dla Ciebie, koniecznie zapoznaj się z naszymi propozycjami najlepszych i najskuteczniejszych strategii.
1. Zadbaj o docelową listę kontaktów biznesowych
Wygenerowanie listy kontaktów biznesowych, do których chcesz dotrzeć ze swoją ofertą, odgrywa bardzo ważną rolę w pozyskiwaniu nowych leadów sprzedażowych B2B. Dzięki tego typu listom możesz w stosunkowo szybki sposób dotrzeć do dużej liczby leadów przy wykorzystaniu dostępnych rozwiązań, np. e-mailingu. Musisz jednak wiedzieć, że wiele firm oferuje bazy klientów B2B, które zawierają pozycje nieaktualne lub niepasujące do Twojej persony. Zadbaj zatem o taką listę, która zawiera wyłącznie aktualne kontakty, które dodatkowo idealnie odpowiadają profilowi Twojego klienta.
2. Korzystaj z zimnych e-maili
Zimne e-maile pomogą Ci pozyskać wielu leadów sprzedażowych B2B, ale tylko wtedy, kiedy wykorzystasz spersonalizowane wiadomości wychodzące pod potencjalnego klienta. Dzięki temu zwiększysz również szanse na zapoznanie się odbiorców wiadomości z treścią maila i zwiększysz przy tym prawdopodobieństwo otrzymania odpowiedzi od adresata.
3. Wykorzystaj możliwości reklam Facebook Ads
Facebook to potężny serwis społecznościowy, który idealnie sprawdza się przy generowaniu leadów B2B. Używanie płatnych reklam Facebook Ads pomoże Ci zbierać użytkowane przez Twoich potencjalnych klientów adresy e-mail, które następnie wykorzystasz w lead generation. Pamiętaj o dołączeniu w odpowiednim miejscu informacji o zapisie do newslettera.
4. Zwiększ liczbę generowanych leadów sprzedażowych B2B dzięki Google Ads
Google Ads to rozwiązanie, które doskonale sprawdza przy generowaniu leadów sprzedażowych B2B. Pomaga w zauważalny sposób zwiększyć ruch na Twojej stronie internetowej. Warto jednak podkreślić, że jeśli źle określisz potencjalnych klientów, może się okazać, że stracisz dużo pieniędzy.
5. Remarketing wpłynie na liczbę leadów sprzedażowych
Remarketing skierowany jest do dotychczasowych klientów, pomoże Ci ponownie zaangażować odwiedzających Twoją stronę w nawiązanie relacji i kto wie… może nawet nakłonisz ich do ponownego skorzystania z Twojej oferty.
6. SEO a leady sprzedażowe
Trudno wyobrazić sobie pozyskiwanie leadów sprzedażowych B2B bez wykorzystania SEO, czyli optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. To dzięki SEO Twoja strona internetowa ma szansę znaleźć się na szczycie stron wyników wyszukiwania. Zadbać o odpowiednią treść, która jest istotna dla Twoich potencjalnych klientów, a także o wykorzystanie właściwych nagłówków, słów kluczowych i linkowania.
7. Zoptymalizuj swoją stronę internetową
Twoja strona internetowa powinna być zoptymalizowana, jeśli zależy Ci na leadach sprzedażowych. Co to oznacza? Oprócz SEO, musisz zadbać o CTA, a także formularz kontaktowy. Warto również wykorzystać na stronie różnego typu zachęty. I co ważne, Twoja strona musi być responsywna.
8. Blog i newslettery są Twoimi sprzymierzeńcami
Blogi i newslettery są obecnie tym, co potencjalni klienci chętnie czytają. O ile treść zamieszczona na blogach lub w newsletterach jest dla nich przydatna i w jakiś sposób atrakcyjna. Jeśli Twój blog firmowy jest profesjonalnie prowadzony, możesz bez problemu generować duże ilości wartościowych leadów sprzedażowych B2B. W końcu dzięki blogowi, pokazujesz swoją naturę specjalisty w branży i eksperta.
9. Wywiady z osobistościami z branży na Twoim blogu
Dobrą praktyką stosowaną w generowaniu leadów sprzedażowych jest przeprowadzanie rozmów i wywiadów z różnego rodzaju osobistościami związanymi z branżą, w której działasz. Warto przeprowadzać wywiady z autorytetami oraz wpływowymi jednostkami.
10. Promuj rekomendacje i polecenia klientów
Wykorzystaj rekomendacje i polecenia swoich klientów. Zadowoleni klienci są Twoimi sprzymierzeńcami. Opinie osób, którzy skorzystali z Twoich usług lub produktów są zdecydowanie bardziej wiarygodne dla nowych leadów niż Ci się wydaje. Polecenia klientów najczęściej skutkują wzrostem sprzedaży. Dlatego wykorzystaj ich w swoich działaniach marketingowych.
11. Skorzystaj z LinkedIn, aby uzyskać prezentacje
LinkedIn jest cenionym serwisem społecznościowym i odgrywa ważną rolę w budowaniu pozycji firmy. Wykorzystaj jego możliwości i zwiększ liczbę generowanych leadów sprzedażowych.