Zgodnie z polityką plików cookies, wykorzystujemy je do poprawnego działania strony internetowej oraz ulepszania jej funkcjonalności. Istnieje możliwość zablokowania lub usunięcia już zainstalowanych plików cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej, jednak może to spowodować ograniczenia niektórych funkcjonalności strony.

7 powodów, dla których powinieneś prowadzić firmowego bloga

Blogi internetowe cieszą się coraz większą popularnością. Stanowią specyficzny rodzaj platformy komunikowania się. To idealne rozwiązanie zarówno dla firmy, jak i sklepu internetowego, a także dla osoby indywidualnej. Lista zalet blogowania jest wyjątkowo długa. Jeśli jeszcze nie masz swojego bloga, a chcesz odnieść zawodowy sukces, koniecznie zapoznaj się z tym artykułem.

 


Czym jest blog

Termin blog pochodzi od słowa weblog, gdzie web oznacza sieć, a log to dziennik. Za pojawienie się bloga odpowiedzialny jest niejaki D. Winer. Na popularność blogów wpływ miał nie tylko rozwój technologiczny, ale przede wszystkim sami odbiorcy informacji. Społeczeństwo zaczęło odchodzić od mediów tradycyjnych do nowych mediów. Pojęcie blog nie posiada jednej uniwersalnej definicji. Dlatego w ostatnich latach pojawiło się wiele definicji tego pojęcia. Niemniej jednak przez bloga można rozumieć nietypową formę strony internetowej. Zamieszczane są na niej wpisy, które są wyświetlane w kolejności od najnowszego do najstarszego.

 

Cechy charakterystyczne dla blogów

Współcześnie blogi wykorzystywane są do komunikowania się blogera będącego autorem bloga z użytkownikami sieci internetowej. Treści zamieszczane na blogu mogą przybierać różnoraką formę. Mogą to być treści tekstowe, ale również wideo, a także zdjęcia i grafika. Często są to kombinacje powyższych form. Blogi wyróżnia łatwa dostępność oraz globalny zasięg oddziaływania, co jest ich niewątpliwym atutem.

 

Rodzaje blogów

Blogi charakteryzuje duże zróżnicowanie. Na tej podstawie wymienić można różne rodzaje blogów. Podstawowym podziałem blogów jest podział ze względu na cel blogera jaki zamierza osiągnąć poprzez blogowanie. Na tej podstawie wymienić można blogi:

  • prywatne

  • zawodowe

  • partnerskie

  • korporacyjne

Blogi podzielić można również na blogi o charakterze osobistym oraz blogi specjalistyczne. Z kolei ze względu na rodzaj treści blogów wymienić można videoblogi, photoblogi, audioblogi, linkblogi i blogi tekstowe.

 

Funkcje blogów

Blogi pełnią wiele funkcji. Niektóre z nich mogą Cię zaskoczyć. Do najważniejszych funkcji blogów zaliczyć należy funkcję:

  • edukacyjną

  • integrującą

  • komunikacyjną

  • marketingową

  • opiniotwórczą

  • rozrywkową

Liczba funkcji jakie pełnią obecnie blogi, wpłynęła na wykorzystywanie ich przez przedsiębiorstwa, które upatrują z nich skutecznego narzędzia komunikacji i promocji.

 

Powody, dla których firmy wykorzystują blogi

Istnieje wiele powodów, dla których przedsiębiorcy decydują się na wykorzystanie blogów podczas prowadzonej działalności gospodarczej. Podstawowym powodem blogowania jest opiniotwórczość blogów oraz zwiększenie wiarygodności firmy i zamieszczanych na blogu informacji. Nie bez znaczenia pozostaje dwukierunkowość komunikacji za pośrednictwem bloga. Należy również wspomnieć, iż coraz mniejsza skuteczność w komunikacji dokonywanej za pośrednictwem strony domowej skutkuje poszukiwanie nowych rozwiązań, które wpłyną korzystnie na komunikację z odbiorcami. Blogi umożliwiają budowanie relacji. Dzięki blogowi nawiążesz kontakt z otoczeniem. Blogi stanowią również nowoczesną i idealną platformę wykorzystywaną podczas komunikacji z innymi mediami.

 

Korzyści z blogowania

Lista korzyści z blogowania jest niezwykle długa. Poniżej przedstawiamy 7 najważniejszych powodów, dla których powinieneś poważnie pomyśleć o blogowaniu.

 

1. Niski koszt blogowania

Prowadzenie bloga internetowego jest tanie. Do prowadzenia bloga wystarczy Ci właściwie komputer z dostępem do Internetu oraz platforma, na której postawisz bloga. Tych jest cała masa. Są to zarówno bezpłatne serwisy, jak i te, które wiążą się z koniecznością poniesienia pewnych kosztów, jednak w porównaniu z innymi narzędziami wykorzystywanymi w marketingu, koszty blogowania i tak są niewielkie.

 

2. Budowa wizerunku firmy

Blog internetowy umożliwi Ci budowę pozytywnego wizerunku w sieci. Dzięki blogowi, potencjalni klienci będą mogli się zapoznać z Twoją ofertą oraz opiniami na temat Twojej firmy.

 

3. Globalny zasięg

Treści bloga możesz skierować do wszystkich użytkowników sieci internetowej bez względu na to gdzie się znajdują.

 

4. Możliwość pozyskania nowych klientów i zwiększenie ruchu na stronie

Blog to doskonałe narzędzie generowania leadów. Blogowanie wpływa na większą widoczność w Google. Umożliwia dotarcie do nowych potencjalnych klientów. Skutecznie wpływa na zwiększenie ruchu na stronie internetowej.

 

5. Większa możliwość reklamy

Blog internetowy to także większa możliwość reklamy firmy w Internecie. Na Twoim blogu możesz promować swoją firmę, jej ofertę albo konkretne produkty lub usługi. Nie musisz ponosić dodatkowych kosztów związanych z banerami i dodatkowymi opcjami reklam.

 

6. Poprawa wiarygodności firmy

Już sama obecność w sieci internetowej zwiększa wiarygodność firmy. Tymczasem zamieszczanie profesjonalnych i eksperckich treści na blogu wpływa na wizerunek. Firma poprzez blog może wpłynąć na postrzeganie jej jako eksperta w branży.

 

7. Ciekawe przedstawienie produktu lub usługi

Blogi internetowe umożliwiają przedstawienie produktu lub usługi w rozmaity sposób. W przeciwieństwie do postów na Facebooku czy Instagramie, nie mają ograniczeń dotyczących obszerności treści. Możesz wrzucać również grafikę, zdjęcia, wideo lub samą treść. Sugerujemy jednak kombinację powyższych opcji. Od Ciebie zależy w jakiej formie zaprezentujesz swoją ofertę.

 

I Ty powinieneś zostać blogerem

Blogi to nowoczesne i skuteczne narzędzie marketingu. Wymaga jednak od blogera pewnego zaangażowania w zamieszczane treści oraz systematyczności. Brak regularności i sporadyczne zamieszczanie treści nie przyniesie spodziewanego rezultatu. Pamiętaj, że blogowanie dzisiaj to podstawa, dlatego nie zwlekaj i załóż go jak najszybciej.