Zgodnie z polityką plików cookies, wykorzystujemy je do poprawnego działania strony internetowej oraz ulepszania jej funkcjonalności. Istnieje możliwość zablokowania lub usunięcia już zainstalowanych plików cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej, jednak może to spowodować ograniczenia niektórych funkcjonalności strony.

B2B Lead Nurturing - 7 strategii zwiększających konwersję

Generowanie leadów nie jest prostym zadaniem. Coś o tym wiesz. Niby działasz, ale efekty nie są wystarczająco zadowalające. Pozyskujesz leady, ale nie podejmują decyzji zakupowych. Myślisz o tym, co robisz źle. Co możesz zmienić. W czym może tkwić problem? Podpowiadamy. Chodzi o lead nurturing.

 


Czym jest Lead Nurturing

Pojęcie lead nurturing pochodzi od angielskiego terminu nurture, co oznacza w dosłownym tłumaczeniu kultywować oraz pielęgnować. Jest to wieloetapowy proces, który wymaga systematyczności i konsekwencji w działaniu. Celem lead nurturing jest dostarczanie potencjalnym klientom odpowiednich informacji na każdym etapie ścieżki lejka zakupowego.

 

Kiedy się przydaje w praktyce

Lead nurturing jest niezwykle przydatny kiedy dzięki przeprowadzonej kampanii marketingowej udało się pozyskać wartościowe leady, ale mimo wszystko nie są one z takich, czy innych powodów gotowe do podjęcia decyzji zakupowej. Powodami może być posiadanie niewystarczających środków finansowych na zakup produktu lub usługi oraz brak świadomości potrzeby zakupowej. W takiej sytuacji firma może dzięki odpowiedniej strategii marketingowej dostarczyć leadom odpowiednich informacji niezależnie od etapu ścieżki zakupowej.

 

Jakie są cele lead nurturing

Wskazać można dwa podstawowe cele lead nurturing, w tym:

  • utrzymanie przez przedsiębiorstwo stałego kontaktu z potencjalnymi klientami,

  • wskazanie odpowiedniego momentu do sprzedaży.

Lead nurturing odgrywa istotną rolę w poprawie skuteczności generowania leadów.

 

Musisz działać

Wielu przedsiębiorców podejmuje próby poprawy jakości leadow oraz wykonywanych działań w ramach lead generation, jednak bez większych sukcesów. Pozyskiwanie leadów B2B nie jest prostym zajęciem i często wymaga od Ciebie ciężkiej pracy i wysiłku oraz musi niekiedy upłynąć sporo czasu zanim efekty działań przyniosą spodziewane efekty. Zdając sobie sprawę z tego, jak ważne są leady i że samo nic się nie zrobi, przygotowaliśmy specjalnie dla Ciebie zestaw strategii lead nurturing, które pomogą Ci zarządzać i pielęgnować leady i przekształcić ich w klientów, którzy nabywają Twoje produkty i usługi.

 

1. Grupuj swoje leady

Różne leady na różnym etapie lejka sprzedażowego wymagają odmiennego sposobu pielęgnacji i dopieszczenia. Dlatego pogrupuj leady zgodnie z lejkiem sprzedażowym. Pomoże Ci to wyodrębnić zimne, ciepłe i gorące leady.

2. Wykorzystaj możliwości lead scoringu

Lead scoring jest doskonałą metodą klasyfikacji leadów. Co to takiego? To proces prowadzący do uszeregowania leadów na podstawie kryterium gotowości zakupowej potencjalnych klientów. Niewątpliwą zaletą lead scoring jest możliwość wyodrębnienia określonej grupy leadów, w tym przede wszystkim takich, którzy mogą podjąć decyzje zakupowe w rozsądnym czasie.

3. Wykorzystaj zalety e-mail marketingu

E-mail marketing to doskonałe narzędzie marketingu internetowego, które do nawiązania kontaktu z potencjalnymi klientami wykorzystuje pocztę internetową. Automatyzacja poczty e-mail umożliwia podtrzymanie kontaktu z leadami i ogranicza możliwość schłodzenia leadów.

4. Sprawdzaj i monitoruj czego oczekują Twoi klienci

Naucz się rozpoznawać, kiedy czego potrzebują Twoje leady. Dzięki temu będziesz wiedział kiedy musisz zastosować dodatkowe zachęty w określonych obszarach.

5. Podejmuj działania mające na celu rozwiązanie problemów Twoich leadów

Pozyskaj informacje na temat tego czego potrzebują Twoi klienci oraz jakie mają problemy, a następnie postaraj się pomóc im je rozwiązać.

6. Zachęcaj do działania!

Zachęć do działania swoich potencjalnych klientów. Zachęć do rozważenia skorzystania z Twojej oferty produktowej. Mów do nich językiem korzyści.

7. Aktualizuj strategie działania

Nie możesz osiąść na laurach. Musisz monitorować skuteczność podejmowanych działań i wprowadzaj zmiany.