Zgodnie z polityką plików cookies, wykorzystujemy je do poprawnego działania strony internetowej oraz ulepszania jej funkcjonalności. Istnieje możliwość zablokowania lub usunięcia już zainstalowanych plików cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej, jednak może to spowodować ograniczenia niektórych funkcjonalności strony.

Dlaczego jeszcze nie masz bloga? Czyli o zaletach blogowania

Blogowanie może wpłynąć pozytywnie na generowanie leadów. Dla potencjalnych klientów blog będzie źródłem wiedzy i inspiracji, a dla Ciebie sposobem na pozyskiwanie leadów. Jak tego dokonać? W artykule przedstawiamy najważniejsze informacje na temat wykorzystywania blogów firmowych w lead generation.

 


Dlaczego powinieneś mieć bloga

Blogi idealnie nadają się do generowania leadów. Jakby tego było mało doskonale podnoszą wiarygodność firmy i mogą pozytywnie kształtować jej wizerunek jako specjalisty w branży. To także rewelacyjna forma komunikacji z potencjalnymi klientami. Umożliwia budowanie relacji i nawiązanie kontaktu z otoczeniem. Jeśli nie masz swojego bloga powinieneś dokładnie zapoznać się z treścią tego artykułu.

 

Czym jest blog i jakie są jego rodzaje

Blog pochodzi od weblog, który jest zlepkiem dwóch terminów- web znaczącego sieć oraz log, czyli dziennika. Obecnie nie kojarzy się z wirtualnym pamiętnikiem. Twórcą pierwszego bloga był D. Winer. Termin blog nie posiada uniwersalnej definicji. Można go rozumieć jako pewną specyficzną stronę internetową, która posiada globalny zasięg i umożliwia zawieranie na niej różnorakich treści, grafik i video, które wyświetlane są w kolejności od najnowszego do najstarszego.

 

Jakie są zadania i funkcje blogów

Współcześnie blogi są mocno zróżnicowane pod względem treści i sposobu prowadzenia. Podstawowym podziałem blogów jest podział ze względu na kryterium celu prowadzenia bloga. Wymienia się wówczas blogi prywatne, korporacyjne, partnerskie i zawodowe. W zależności od informacji zawartych na blogu, wymienić można blogi o charakterze osobistym i specjalistycznym. Z kolei ze względu na sposób prezentowania treści wymienia się:

  • blogi tekstowe,

  • videoblogi,

  • photoblogi,

  • audioblogi,

  • linkblogi,

Przy czym w dalszym ciągu najpopularniejszą grupę stanowią blogi tekstowe. Blogi w zależności od jego rodzaju, pełnią różną funkcję. Z pewnością najczęściej pełnią funkcję:

  • edukacyjną,

  • komunikacyjną,

  • marketingową,

  • opiniotwórczą,

  • rozrywkową,

Mając na względzie generowanie leadów, funkcje bloga i jego rodzaj będą uzależnione od rodzaju prowadzonej działalności gospodarczej.


Zalety blogów

Blogi mają wiele zalet. Oprócz możliwości generowania leadów, to ich kolejna mocna strona. Wśród najważniejszych zalet bloga wymienić warto:

  • niski koszt blogowania,

  • możliwość budowy i poprawy wizerunku firmy,

  • globalny zasięg,

  • poprawę wiarygodności firmy,

  • formę reklamy,

  • możliwość przedstawienia produktu lub usługi,

Blogowanie nie wymaga poniesienia dużych nakładów finansowych. Wystarczy dostęp do Internetu. Bloga możesz postawić na platformie do tego stworzonej, oddzielnej stronie internetowej lub podpiąć go do własnej witryny firmowej jako oddzielną zakładkę. Możliwości jest sporo. Blog doskonale nadaje się do budowania wizerunku firmy. Umożliwia również poprawę nieco negatywnego wizerunku przedsiębiorcy. Blogi posiadają globalny i praktycznie nieograniczony zasięg. Bloga możesz wykorzystać do reklamy. Na nim możesz promować nie tylko swoje przedsiębiorstwo, ale również wybrane lub wszystkie produkty i usługi z oferty. Na blogu możesz dokładniej przedstawić produkty lub usługi.

 

Od czego zacząć

Planując założenie bloga musisz mieć na uwadze kilka istotnych kwestii. Poniżej przedstawiamy najważniejsze etapy zakładania bloga.

  • Wybór tematu bloga

Oczywistym etapem jest wybór tematyki poruszanej na blogu. Musisz zastanowić się jaki cel będzie miał blog i jakie będzie pełnił funkcje, od tego zależy treść zamieszczana na nim.

  • Zarejestruj bloga

Zastanów się, czy do stworzenia bloga wykorzystasz dostępne platformy internetowe czy postawisz go na swojej stronie internetowej.

  • Zaprojektuj bloga

Oprócz treści niezwykle ważny jest wygląd bloga. Pamiętaj o tym projektując go. Jego design powinien odpowiadać charakterystyce branży.

  • Zastanów się kto będzie zamieszczał treści na blogu

Musisz podjąć decyzję w imieniu kogo będą zamieszczane informacje na blogu. Czy będzie to ogólnie przedsiębiorstwo, pracownik czy może inna, anonimowa osoba.

  • Przemyśl częstotliwość zamieszczania postów na blogu

Musisz zdecydować kiedy i w jakich odstępach czasu będą wrzucane na bloga posty.

  • Stwórz wartościowe posty

Treść ma decydujące znaczenie w pozyskiwaniu leadów. Jeśli treści na blogu nie będą atrakcyjne pod jakimś względem dla odbiorców, możesz zapomnieć o tym, że staną się Twoimi klientami. Uwzględnij w nich linki zewnętrzne i wewnętrzne oraz odpowiedni dobór słów kluczowych. Słowa kluczowe powinny być uwzględnione przede wszystkim na poziomie nagłówka H1 i H2.

  • Dołącz wezwanie do działania

CTA na blogu to podstawa. Jednak maksymalna liczba na stronie to 2.

  • Uruchom bloga i rozpocznij blogowanie

Kiedy już zrealizujesz wszystkie powyższe punktu możesz odpalić swojego bloga.

  • Monitoruj ruch na stronie

Kiedy Twój blog pojawi się w sieci musisz sprawdzać jego efekty.