Zgodnie z polityką plików cookies, wykorzystujemy je do poprawnego działania strony internetowej oraz ulepszania jej funkcjonalności. Istnieje możliwość zablokowania lub usunięcia już zainstalowanych plików cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej, jednak może to spowodować ograniczenia niektórych funkcjonalności strony.

Nietypowe kanały sprzedaży

Biznes przeniósł się już na stałe do sieci internetowej. E-sprzedaż odbywa się dzięki coraz to nowszym kanałom sprzedaży. Aktualnie nie ogranicza się wyłącznie do wyspecjalizowanych sklepów internetowych i stron WWW. Obejmuje również inne kanały, które? O tym poniżej.

 


Taka jest rzeczywistość

Zakupy w Internecie to standard. Coraz większa część społeczeństwa dokonuje zakupów online nawet podstawowych produktów. Nie ma znaczenia, czy jest to szampon do włosów, lodówka, czy meble. Handel w sieci internetowej nie ma praktycznie ograniczeń. Sprzedawane jest wszystko. A konsumenci wybierają e-zakupy ze względu na liczne zalety takiej formy dokonywania zakupów. Jakie to zalety? Przede wszystkim:

  • możliwość dokonania zakupów niezależnie od pory dnia i nocy,

  • możliwość dokonania zakupów z dowolnego miejsca,

  • możliwość zapoznania się z opiniami innych konsumentów na temat produktu,

  • możliwość dostarczenia zakupionych produktów we wskazane miejsce przez dostawcę.

A to nie jedyne zalety zakupów dokonywanych w sieci internetowej.

 

Gdzie na zakupy w Internecie

Do zakupów wykorzystywane są przede wszystkim specjalne sklepy internetowe, które umożliwiają proste i szybkie dokonanie zakupów. Dostępne są również specjalne platformy sprzedażowe. Zarówno sklepy, jak i platformy sprzedażowe mogą być dopasowane do potrzeb przedsiębiorcy. Ich zaletami jest:

  • banalnie prosta, intuicyjna obsługa,

  • możliwość pozycjonowania sklepu,

  • możliwość podpięcia pod sklep różnych dodatkowych funkcji, które są przydatne dla kupującego, jak i sprzedawcy.

Oprócz wyżej wymienionych miejsc, w których sprzedawane są towary i usługi wymienić należy również media społecznościowe, które szturmem wdarły się do branży.

 

Social media a sprzedaż

Współcześnie rola social mediów została znacząco rozbudowana. Nie sprowadza się ona wyłącznie do nawiązywania kontaktów, utrzymywania relacji, chwalenia się wakacjami, czy też promowania firmy. Aktualnie to doskonałe narzędzie w Internecie, które umożliwia sprzedaż produktów i usług. Coraz więcej serwisów społecznościowych dostrzegło w tym potencjał. Social selling, bo tak to się nazywa to prawdziwy hit, dlatego jeśli planujesz rozpoczęcie działalności handlowej, rozważ sprzedaż za pośrednictwem właśnie takich kanałów.

 

Zalety social selling

Sprzedaż w serwisach społecznościowych ma wiele zalet. Niektóre z nich mogą być dla Ciebie dużym zaskoczeniem. W przeciwieństwie do sprzedaży za pomocą e-sklepów i platform sprzedażowych sprzedaż w serwisach społecznościowych nie wymaga praktycznie żadnych większych działań. Nie trzeba nawet posiadać domeny. Z punktu widzenia konsumentów, social selling sprawia, że zakupy mogą być ciekawym doświadczeniem z nutką ekscytacji. Są z pewnością bardziej spontaniczne niż tradycyjne zakupy w sieci internetowej. Kolejnym plusem zakupów/sprzedaży w serwisach społecznościowych jest łatwość nawiązania kontaktu z drugą stroną. Social media stanowią rewelacyjną metodę pozyskiwania leadów, a także możliwość dotarcia do szerokiej grupy potencjalnych klientów z konkretnym przekazem.

 

Najpopularniejsze serwisy społecznościowe, dzięki którym sprzedaż co tylko chcesz

Jakie portale społecznościowe królują w sprzedaży przez Internet? Przede wszystkim Facebook i Instagram.

Facebook I Instagram w social selling

Facebook z pewnością jest pierwszym serwisem społecznościowym, który umożliwił sprzedaż online za jego pośrednictwem. Stworzył pewien model sprzedażowy, który pokochali zarówno sprzedawcy, jak i kupujący. Nie tylko Facebook króluje w sprzedaży online. Popularnością cieszą się również zakupy za pośrednictwem Instagramu.

A co na to pozostałe serwisy społecznościowe?

Facebook i Instagram nie są jedynymi serwisami społecznościowymi umożliwiającymi sprzedaż. Kolejnym serwisem jest Pinterest. Ale to nie wszystko. Działania w kierunku stworzenia modelu sprzedażowego zapowiedział już Twitter.